19 sie 2016

100% domowy fit burger

W ostatnim czasie burgery stały się naprawdę modne! I nie mówię tu o obciekających tłuszczem bułach z dobrze nam znanych sieciówek, ale o prawdziwych burgerach - z dobrą, chrupką bułką, wysmażonym mięsem, całą gamą kolorowych warzyw i zwieńczającym wszystko aromatycznym sosem. Otwieranych jest coraz więcej lokali tego typu, ponieważ z jednej strony to nadal fast food, ale jednak całkiem zdrowy i przede wszystkim robiony własnoręcznie. A już najlepsze jest samo jedzenie, kiedy zastanawiasz się 'jak to ugryźć'. Pomimo tego, że ruch to zdrowie i miło czasem wyjść na obiad na miasto, to dziś polecam Ci zostać w domu i samemu przygotować burgery w bardzo łatwy sposób. Są przepyszne, sycące, a kombinacji jest bez końca... mięsne, wegańskie, co kto woli! Mniam!

Składniki (3 porcje):
  • bułeczki hamburgerowe
  • 0,5kg mięsa mielonego
  • 2 ząbki czosnku
  • mała garść świeżych ziół (u mnie zielona pietruszka, mięta)
  • łyżka ziół suszonych (u mnie mieszanka dalmatyńska)
  • papryka słodka
  • papryka ostra/chili
  • pieprz
  • sól
  • ulubione warzywa (np. u mnie sałata, ogórek, pomidor, czerwona cebula)
  • zdrowe jogurtowe dipy
Przygotowanie:
Mięso mielone przełóż do miski, dodaj do niego przeciśnięty przez praskę czosnek, drobno poszatkowane zioła i według Twoich preferencji i smaku przyprawy (zioła suszone, papryka słodka, ostra/chili,pieprz). Dobrze wszystko wymieszaj, najłatwiej dłońmi. Odstaw do schłodzenia do lodówki na około 30min, ponieważ mięso powinno być zimne.
Dłońmi uformuj kotleciki (trzeba je porządnie docisnąć, by się nie rozlatywały) i posól stronę dolną. Burgery od razu smaż na dobrze rozgrzanej i naoliwionej patelni/patelni grillowej po kilka minut z każdej strony. W trakcie nie zmniejszaj temperatury, by zatrzymać soki w kotleciku. Przed przewróceniem mięso z góry także posól. 
Bułeczki podgrzej w piekarniku i przekrój na pół. Na spód połóż ulubione warzywa, kotlecika i polej dipem (ja polałam wszystkimi czterem naraz, to dopiero było pyszne!). Przykryj górą bułki i w środek wbij patyczek. Podawaj najlepiej od razu. Smacznego!
Zjedlibyście takie burgery? Ja głodnieje nawet, jak na nie patrzę! 100% roboty własnej od A do Z, samo zdrowie! 
Jeśli chcesz być na bieżąco, polub nas na Facebooku lub obserwuj na Instagramie/Google+. Będzie nam bardzo miło, że jesteś z nami! Pozdrawiamy!
Paulina

7 komentarzy :

  1. Zamawiam takiego w wersji wegańskiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Burgerów nie jemy ale dla tego zrobiłybyśmy wyjątek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie domowe burgery ! Pyszny domowy fast food :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na takie burgery, aż przyjemnie popatrzeć, w przeciwieństwie do tych z sieciówek, nie mówiąc już o smaku. A najlepsze w robieniu ich samemu, jest dostosowanie ich do własnych preferencji. :)Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis super, ale jedna uwaga- to nie jest fit przecież :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam się potwornie głodna, patrząc na Twoje burgery! Mam tylko jedno pytanie - skoro to burgery fit (i w dodatku domowe), czy nie lepiej byłoby wykonać bułki samemu, na przykład z mąki orkiszowej?
    Ja niestety takich sklepowych nie mogę, zrobiłam ostatnio testy alergiczne i wyszło mi, że nie toleruję glutenu (dla chętnych, dobre testy: http://alergiczne.info/testy-alergiczne/testy-alergiczne-dla-doroslych/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przecież nasze bułeczki są domowe, sklepowych w ogóle nie jadamy i przepis jest również na blogu ;) Jedyne co, to robimy je pół na pół z orkiszowej i pszennej, ale przecież rodzaj mąki można spokojnie zmienić. Pozdrawiamy!

      Usuń

Podziel się opinią, zadaj pytanie albo po prostu się przywitaj! :)